חוק טיבי – חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשעב – 2012
החוק נועד להסדיר את זכויות הנוסעים מול חברות התעופה בעת עיכוב טיסה, ביטול טיסה, ודחיית טיסה בטיסות מישראל או לישראל. החוק נחקק בשנת 2012 כאשר אחד מיוזמיו הוא ח"כ אחמד טיבי ומכאן שמו חוק טיבי. מאז החוק עודכן מספר פעמים. |
מה נחשב לביטול טיסה? |
מה נחשב לביטול טיסה?
אחד מהתנאים הבאים צריך להתקיים בשביל שהטיסה תוגדר ביטול טיסה:
|
מה האפשרויות שעומדות לנוסע אם הטיסה בוטלה?
|
מהם שירותי הסיוע שחברת התעופה מחויבת להביא לנוסע במידה ובוטלה הטיסה?
|
מתי חברת התעופה פטורה מתשלום פיצוי לפי חוק טיבי?
|
מה הפיצוי שמגיע לביטול הטיסה?
|
כמה כסף אפשר לקבל מביטול הטיסה? |
דוגמאות של תביעות קטנות שהוגשו בהתאם לחוק טיבי
פספסו את טיסת הקונקשיין בעקבות עיכוב של שעה ורבעסוגיה זו נידונה בבית המשפט לתביעות קטנות ברמלה.
משפחה בת 6 נפשות נסעו לטיול במיאמי בארצות הברית וכרטיסי הטיסה בהלוך ובחזור נרכשו מטורקיש איירליינס. הטיסות בהלוך ובחזור כללו טיסות ביניים וחלו עיכובים ושינויים בטיסות, גם בהלוך וגם בחזור. טיסת ההלוך מישראל לאיסטנבול התעכבה בשעה ורבע, וכתוצאה מהעיכוב המשפחה פספסה את טיסת ההמשך מאיסטנבול למיאמי. בית משפט לתביעות קטנות ברמלה פסק כי על טורקיש איירליינס לשלם לכל אחד מששת התובעים פיצוי ע"ס 3,012 ₪ בגין חוק טיבי בגין טיסת ההלוך, בתוספת 360 ₪ תוספת תשלום על הכבודה בטיסת החזור והוצאות בסך 500 ₪. |
קבלת פיצוי סטטוטורי בנוסף לפיצוי ביטול הטיסהסוגיה זו נידונה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.
התובעים רכשו כרטיסי טיסה מאל על מתל אביב לניו יורק, ומניו יורק בטיסת המשך לניו אורלינס – הלוך, ואת אותו המסלול חזור לארץ.
התובעים טענו כי רכשו את כרטיסי הטיסה מאל על, ומשהקוד-שרינג שהופיע בכרטיסי הטיסה היה של אל על עצמה, חרף העובדה שהטיסות לניו אורלינס בוצעו בפועל על ידי החברה האמריקאית, הרי שאל על היא זו שאחראית כלפיהם בהתאם להוראות חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012 (להלן: "חוק שירותי תעופה"). בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב פסק כי על אל על לשלם לתובעים סך של 13,160 ₪, בתוספת הוצאות בסך של 750 ₪. |
עזרה בהגשת התביעה?
אז איך מתחילים? לחצו כאן