הסלון שהתקבל לא תאם לסלון שהוצג בחנות הרהיטים
בקשה להחלפת הסלון לסלון חדש או לחילופין קבלת פיצוי בסך של 6,000 ₪
העור של הסלון התקבל מקומט וחברת הרהיטים סירבה להחליפו
בית משפט לתביעות קטנות בירושלים דן במקרה מסוג זה.
התובע רכש סלון מעור הכולל ספה תלת מושבית וספה דו מושבית, בנוסף רכש שולחן לסלון מחנות רהיטי לובלינר בע"מ בעלות כוללת של 11,700 ₪, כאשר עלות הסלון 10,000 ₪ ועלות השולחן 1,700 ₪.
התובע טען כי בעת הרכישה, נציג המכירות בחנות הציג לתובע ולאשתו סלון עור, כאשר הסלון שהוצג לו היה מרופד בעור חלק למשעי, ללא קמטים.
כאשר המוביל הרכיב את הסלון, התובע הבחין כי בספה התלת מושבית העור מקומט, בעוד שבספה הדו מושבית העור חלק וללא קמטים. התובע שאל את המרכיב מדוע העור של פינת הישיבה מקומט, השיב המוביל כי אפשר שבהליך ההובלה התקמט העור, אך יש לצפות שהעור יתיישר עם הזמן. לאחר צפייה של חודשיים, עור הספה נשאר מקומט. |
|
התובע פנה לחנות הרהיטים, ומשם עובדת החנות הפנתה אותו לנציגת היבואן.
התובע פנה ליבואן אשר שלח נציג שיבדוק את הספה.
הנציג הגיע לביתו של התובע, בדק , ואמר לתובע כי הספה תקינה. כשהנציג נשאל לגבי הקמטים השיב כי לא מדובר בקמטים אלא במראה טבעי.
התובע הגיש את התביעה בבקשה להחלפת הסלון לסלון חדש או לחילופין פיצוי בסך של 6,000 ₪.
בכתב ההגנה חברת הרהיטים טענה כי הסלון תקין לחלוטין ויש לדחות את התביעה.
בדיון שהתקיים הוחלט על מינוי מומחה בית משפט שיבדוק את הסלון וייתן חוות דעת לגביו. |
חברת הרהיטים סירבה להחליף את הספה |
המומחה ציין כי ירידת הערך של הספה הינה בשיעור של 70% מערכה.
השופט קבע כי אדם הקונה מוצר, זכאי לקבל מוצר תקין לחלוטין תמורת כספו.
בספה אחת עור הסלון היה מהודק ובספה הנוספת עור הסלון היה מקומט
מאחר ולתובע סופקה ספה שאינה תקינה וזאת בהתאם לטענתו ובהתאם לחוות דעת המומחה, ירידת הערך של הספה ב- 70% מערכה מצדיקה את החלפת הספה כולה ועל כן את סלון העור בכללותו.
השופט קבע כי חברת הרהיטים לא קיימה את חובותיה, בהתאם לחלופה שבסעיף 11(3) לחוק המכר. משכך, בהתאם לסעיף 7 לחוק החוזים – תרופות, השופט קבע כי קמה לתובע עילה לביטול החוזה בהיות ההפרה – הפרה יסודית.
בית משפט לתביעות קטנות בירושלים פסק על ביטול עסקת הרכישה בחלקה. שתי הספות יוחזרו לחברת הרהיטים והיא תשלם לתובע סך של 10,000 ₪. בנוסף חברת הרהיטים תשלם לתובע 2,500 ₪ הוצאות משפט.
פרטי פסק הדין: 5748-03-19, כהן נ' רהיטי לובלינר בע"מ
קיבלת מוצר פגום?
אז איך מתחילים? לחצו כאן