תביעות רהיטים
זכותו המלאה של אדם הרוכש רהיטים ממיטב כספו לקבל את הרהיטים כפי שהוזמנו מבית העסק כשהם תקינים ותואמים להזמנה שביצע.
חלק נכבד מהתביעות המוגשות בבית משפט לתביעות קטנות הם תביעות ננגד חברות רהיטים ומגדרות כתביעות ספק-לקוח.
בשנת 2018 הוגשו 39,282 תביעות קטנות, כש- 45% מהתביעות הוגדרו כספק-לקוח.
הריהוט שהתקבל פגום או שונה ממה שהוזמן?
התלונות השכיחות המוגשות כנגד חברות רהיטים:
|
אחריות חברת הרהיטים למוצר שמכרה |
מהי ההגדרה למוצר פגום או אי התאמת המוצר?
המוצר שהתקבל שונה מהמוצר שהוזמןלדוגמא, נרכש סלון 2 + 3 והתקבל סלון עם שזלונג |
התקבל רק חלק מהמוצרלדוגמא, השולחן התקבל ללא הכיסאות בפינת האוכל שהוזמנה |
|
המוצר שהתקבל לא מבצע את אשר נדרשלדוגמא, בארון לא התקבלו המדפים |
המוצר שהתקבל אינו תואם למוצר שנרכשלדוגמא, הוזמנה ספה בצבע ירוק, כאשר התקבלה ספה בצבע אפור |
נושאים נוספים שבהם מוגשות תביעות רהיטים:
-
הריהוט הגיע בגדלים שאינם תואמים לגדלים המופיעים בהזמנה.
-
סירוב חברות הרהיטים לתקן את הפגמים.
-
הריהוט שהתקבל מסיבית, למרות שהובטח להיות עץ מלא.
-
עור באיכות ירודה.
-
שימוש בעץ שלא מתאים לייעודו.
-
הרהיטים שהתקבלו אינם תואמים לתמונות הרהיטים שהוצגו והוזמנו באמצעות האינטרנט.
-
רהיטים לא סופקו לאחר גביית רוב התשלומים עקב סגירת חברת הרהיטים.
מה לעשות במידה והתגלה מוצר פגום או קיימת אי התאמה במוצר?
- מיד עם קבלת המוצר יש לבדוק האם תקין ותואם להזמנה.
- אם התגלה פגם, ליקוי או אי התאמה, חובה להודיע מיידית לחברה ממנה נרכש המוצר (רצוי לעשות זאת בכתב).
- במידה והרוכש "לוקח את הזמן", הזכות שלו לביטול העסקה תיפגע ולכן עניין מהירות בדירת המוצר קריטית.
- במידה ומדובר בפגם או ליקוי אשר חבויים ואין אפשרות לזהותם בבדיקה, הרוכש יכול להודיע לחברה ממנה רכש על אי ההתאמה ברגע שמגלה זאת.
- לאחר שמזהים את אי ההתאמה או הליקויים, רצוי לעדכן את המוכר בכתב באופן מיידי וחשוב לשמור את האישור על משלוח ההודעה.
איך מחשבים את ימי העבודה לאספקת המוצר?על פי סעיף 10 לחוק הפרשנות קיימים 2 כללים חשובים לעניין חישוב ימי עבודה:
|
ימי העבודה לאספקת המוצר |
דוגמאות לתביעות רהיטים
החשש מתהליך הגשת התביעה וחוסר הרצון להיכנס לתהליך מייגע והפחד מלהתמודד עם הבירוקרטיה, גורם לוותר על העניין.
תן לנו להקל עליך את התהליך
אז איך מתחילים? לחצו כאן