החזר דמי כרטיס נסיעה ברכבת
סירוב רכבת ישראל להחזר כספי בגין כרטיס הרב קו האנונימי שנרכש.
טענתה של רכבת ישראל היא כי ברכישת כרטיס אנונימי, לא ניתן לקבל הנחות ייעודיות ואין ביטוח על הסדרי הנסיעה במקרה של תקלה, גניבה או אובדן הכרטיס.
זיכוי כרטיס רב קו תקול
בית משפט לתביעות קטנות בחדרה דן במקרה מסוג זה.
התובע טען כי רכש בתחנת הרכבת בבנימינה כרטיסי "רב קו" ו "חופשי יומי" לרכבת ולאוטובוס תמורת סך כולל של 42.50 ₪ (5 ₪ עבור כרטיס ה "רב קו" ו – 37.5 ₪ עבור כרטיס ה"חופשי יומי" לרכבת ולאוטובוס.
התובע טען כי בתאריך 14.5.2019 סמוך לשעה 18:08 נסע ברכבת מבנימינה לתל אביב, שם נפגש עם בת זוגתו, ובשעה 23:58 חזרו השניים ברכבת מתל אביב לבנימינה.
התובע טען כי כאשר הגיעו אל התחנה לא הצליח לצאת מתחומה באמצעות כרטיס ה"רב קו" שבו השתמש קודם לכן בכניסתו לתחנה בתל אביב.
התובע טען כי בשלב זה המאבטח במקום הפנה אותו אל אחראי התחנה וזה בדק את כרטיסו והודיע לו כי מדובר בכרטיס "שרוף".
התובע טען כי בקשתו מהאחראי לעיין בקבלה שניתנה לו בגין רכישת הכרטיס שעות ספורות קודם לכן, סורבה.
התובע טען כי האחראי דרש ממנו תשלום בעד כרטיס נוסף שאם לא כן "יזמין לו משטרה". התובע טען כי טיפס מעל מחסום היציאה וכשהגיע אל בת זוגתו אשר הצליחה לצאת מהתחנה באמצעות הכרטיס שלה קודם לכן, סיפר לה מה ארע, הצליחה בת זוגתו להרגיע את הרוחות, בכך ששילמה עבורו את דמי הכרטיס הנוסף בסך 22 ₪. |
|
התובע טען כי ביום שלמחרת הגיע לתחנה ולאחר שסיפר למנהל על מה שארע, זה בדק את כרטיסו ועל אף שמצאו תקין, סירב להשיב לו את הסך של 22 ₪ ששולם על ידי בת זוגתו.
התובע בעתירתו דרש לחייב את הנתבעת בתשלום סך של 1,027 ₪ הכוללים את השבת ה- 5 ₪ ששולם בעבור כרטיס ה"רב קו", השבת ה- 22 ₪ ששולם בעד הכרטיס הנוסף ופיצוי בסך של 1,000 ₪ בגין עוגמת נפש.
התובע טען כי הנתבעת התעשרה על חשבונו, הפרה את החוזה שנכרת בינו לבינה במסגרת רכישת הכרטיס ובתוך כך השפילה אותו.
התובע טען כי הנתבעת התעשרה על חשבונו, הפרה את החוזה שנכרת בינו לבינה במסגרת רכישת הכרטיס ובתוך כך השפילה אותו.
הנתבעת טענה כי כרטיס הרב קו שנרכש על ידי התובע היה כרטיס אנונימי, להבדיל מכרטיס אישי הנושא את פרטי הנוסע. לכן, בהתאם להוראת משרד התחבורה, אינו מזכה את הנוסע שרכשו בהחזר כספי או בשחזור הנסיעות שנותרו בו, במקרה שארעה בו תקלה.
לא הייתה אפשרות לצאת מתחנת הרכבת
השופטת קבעה כי בהנחיות המופיעות באתר "רכבת ישראל", לא מובהר לאדם הרוכש כרטיס "רב קו" אנונימי, שבמקרה של תקלה בכרטיס לא יוכל לממש את נסיעתו באותו היום, ו/או לא תינתן לו האפשרות להוכיח כי אותו כרטיס נרכש על ידו , כפי שבקש ויכול היה התובע לעשות במקרה שלפני אך ככל הנראה ולמרבה הצער לא זכה להקשבה מצד אחראי התחנה.
השופטת קבעה כי התנהגות המבקש בעקבות מה שארע אכן היתה פרועה, לא היה בכך כדי להצדיק את סירוב הנתבעת להשיב לו את כספו.
השופטת קבעה כי החליטה לקבל את התביעה בחלקה ולחייב את הנתבעת להשיב לתובע סך של 27 ₪ (5 ₪ + 22 ₪).
בית משפט לתביעות קטנות בחדרה פסק כי על הנתבעת לשלם לתובע פיצוי בסך של 27 ₪ בתוספת הוצאות המשפט בסך 300 ₪ וסך כולל של 327 ₪.
פרטי פסק הדין: 73733-05-19, פירגר נגד רכבת ישראל בע"מ
נגרם לך נזק וזקוק לעזרה?
אז איך מתחילים? לחצו כאן